007 First Light: az IO Interactive Bondját végre mozgásban láttuk

007_keyart_1920-1080-clean

A Gamescom zárt ajtók mögötti bemutatója és a szeptember 3-i, közel 30 perces PlayStation State of Play „deep dive” után a 007 First Light egyértelműen komoly potenciált mutat. Az IO Interactive a Hitman-trilógia erősségeit viszi tovább egy eredeti, fiatal James Bond-eredettörténetbe, ahol a lopakodás, a kreatív környezethasználat, a kütyük és a filmszerű akció egyaránt hangsúlyos.

Mi derült ki a 30 perces játékmenetből?

  • Teljes, küldetésen átívelő játékmenet: lopakodós beszivárgás, közelharc, fedezékharc és nagysebességű autós üldözés egy csomagban.
  • Nyitott megközelítések: több útvonal, álca és eszközhasználat – a „creative approach” IOI-védjegy marad.
  • Erős narratíva: egy tapasztalatlanabb, MI6-kadét Bond személyes íve, ikonikus szereplők (M, Q, Moneypenny) és egy új mentorfigura (Greenway).
  • Technikai háttér: a stúdió saját Glacier motorja hajtja, ami a mozi-szerű látványt, a dinamikus jelenetváltásokat és a részletes környezetet szolgálja.

Miben lesz más, mint a Hitman?

Bár a megközelítés- és eszközszabadság ismerős, a First Light nem „Hitman bőrben Bond”. A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy itt egy „jófiú” szabályrendszerével dolgozunk: a 00-ügynöki státuszt még elnyerni készülő, fiatal Bond morális keretei és a nyílt akció setpiece-ek új ritmust adnak a küldetéseknek.

Megjelenés, platformok, alapadatok

Fejléc Érték
Fejlesztő / kiadó IO Interactive
Műfaj / nézet Akció-kaland, harmadik személy
Játékmód Egyjátékos
Motor Glacier (IOI saját)
Megjelenés 2026. március 27.
Platformok PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC (Windows); a sajtóbeszámolók szerint Nintendo Switch 2 is
Fő játékelemek Lopakodás, álca, kütyük, közelharc, lövöldözés, vezetés/csapdahelyzetek
Friss bemutató PlayStation State of Play – 2025.09.03., ~30 perc gameplay

Első benyomás: „Bond-film a kontrolleren”

A TechRadar és más nemzetközi sajtó beszámolói szerint a prezentáció meggyőzően keveri a feszült kémkedést a nagyívű akcióval: az Aston Martin-os üldözések, a díszletekben elrejtett takedown-lehetőségek és a feszes dramaturgia együtt hozzák a klasszikus Bond-hangulatot, miközben az IOI-féle szabadság is megmarad.

Mit várunk még?

  • Részletesebb küldetésszerkezet és hub-terek bemutatása.
  • Karakter- és szereposztás hivatalos megerősítésekkel, több párbeszédrészlettel.
  • PC-specifikus technikai infók (grafikai beállítások, ray tracing/felskálázás, teljesítménycélok).