A Zsiványűr új DLC-vel bővül – közösségi projektből igazi sci-fi élmény

zsivanyur

A magyar indie szcéna egyik legizgalmasabb darabja, a Zsiványűr (Jerico Proxyma) hamarosan egy nagyszabású DLC-vel bővül. A játék története eddig is különleges: 0 forintos költségvetésből készült, az egyetlen kiadás a Steam-megjelenés díja volt – mégis kultikus státuszt szerzett a hazai gamerek között.

Mi is ez a játék?

Ha megnézzük a Steam adatlapot, ezt találjuk:

A zsiványűr egy retro körökre osztott csapatos rpg kiegészítve csatahajó management szimulátorral, ami nagy hangsúlyt fektet a környezettel való interakciókra. A grafikát a 70-es,80-as évek képregényei ihlették, mint például Nemere István A ​kupolaváros titka vagy Pierre Christin Valérian et Laureline képregényei, miközben megemlékezik a Magyar tudományos fantasztikum nagyjaira is.

  • Hatalmas bejárható galaxis ahol kereskedhetsz, csempészhetsz, kalózkodhatsz, lehetsz roncsvadász, hadúr vagy igazságosztó.
  • A játék során 9 karakter osztályból állíthatjuk össze az optimális csapatot, akik vagy harcban jeleskednek, vagy az ellenség megbénításában, vagy csapatunk életbentartásában. + 6 Bónusz karakter, akik időlegesen csatlakoznak a csapathoz.
  • Komplex űrcsata, amiben lehetőséged van az ellenséget ágyúkkal, lövegtornyokkal, torpedókkal, elfogó vadászokkal vagy hackeléssel támadni.
    Az űrhajód [Gazember torpedó fregatt] igazi szereplője a játéknak, ami szinte végtelen kombinációval moddolható a fejlesztéseknek köszönhetően.
  • 5 frakció tartja kézben a világot, te pedig bármelyikükkel szövetségre léphetsz.
  • A játék nagyban hagyatkozik egy galaxist alakító véletlenszám generátorra így 2 két végigjászás SOHA nem lesz egyforma.
  • A környezettel való interakció ugyanolyan fontos mint a csata, az ellenségek megkerülhetőek, szabotálhatóak, vagy a megfelelő csapat összeállítással csata nélkül is megsemmisíthetőek, ha például a saját őrtornyaikat használod ellenük, lesből támadsz rájuk, vagy előnytelen helyzetbe kényszeríted őket.
    Takarékoskodj, a lőszer drága, az ellenség pedig nem ismer kegyelmet, nem kezdőknek való játék.
  • Bizonyos fegyverek moddolhatóak, bizonyos fegyverekből egyszerre kettőt is használhatunk, bizonyos fegyverekből létezik legendás alternatíva.
  • Két befejezés

BaseD

Közösségi alapokon épült

A Zsiványűr nem egyszeri indie próbálkozás, hanem tudatosan közösségi projekt. Az alapjáték felépítése eleve úgy készült, hogy bárki készíthessen hozzá saját DLC-t, kiegészítő kampányt vagy modot – programozói tudás nélkül is. Ez a nyitottság hamar beindította a kreatív fantáziákat.

Ingyenes próba és olcsó belépés

A Zsiványűr egyik legnagyobb vonzereje, hogy ingyen kipróbálható, és ha valakit meggyőz, rendkívül kedvező áron lehet beszerezni a teljes játékot. Ez a modell különösen szimpatikus a hazai közösségnek, hiszen kockázat nélkül nyílik lehetőség egy magyar indie projekt támogatására. A fejlesztők tudatosan választották ezt a megközelítést, hogy a játék minél több játékoshoz eljuthasson.

Mit hoz az új DLC?

A közösségi bejelentés szerint a kiegészítő projektvezetője Morris Balázs, és több fronton bővíti az alapjátékot:

  • Új küldetések – ezek egy része mellékküldetés, más pedig új szálat nyit az alap játék fő hadjárata mellé, ahogy hőseink – tudtukon kívül – keresztbe tesznek egy veszedelmes új ellenségnek…
  • Új fegyverek, páncélok, új ellenségek, új szereplők, mind saját grafikákkal és animációkkal
  • Pro-aktívabb harcok: az ellenségek fedezéket keresnek, vagy akár közelharcba bocsájtkoznak!
  • Csatlakozik egy új csapattag, az ÓCSKÁS, aki selejtes loot-ból készít tárakat, gránátokat, robbanószert – és végig kíséri a csapatot az egész kalandon!
  • Adaptív ellenségek: ahogy haladsz a történettel, az ellenségek új technikákat kezdenek használni, a fakciójuknak megfelelő stílusban (harci drogok, célzott lövés, stb) így fokozatosan nől a kihívás!

Gazember

Szerintem mindenképpen próbáljátok ki, tökre megéri 🙂

Ha érdeklődsz a projekt további sorsáról ide kattingass:

Facebook

Steam

További jó hírek

Készül egy új játék a PARACOM [PARAnormal COMmando] egy osztag-alapú taktikai horror RPG.

Mit kínál majd a játék?

  • Irányítsd a Hétfejű Sárkány Gamma Tűzcsapatot, az RRMTF (Rapid Response Mobile Task Force) különítményét.
  • Vizsgáld ki az Anomáliát, és derítsd fel az eltűnt egység nyomát.
  • Komplex taktikai harcrendszer – fegyverek széles tárháza: géppisztolyok, Stinger rakéták, sokkoló, füst- és villanógránát, sőt bármi, ami csak a kezed ügyébe kerül… akár a túlvilágról.
  • Változatos exomorf ellenfelek a Föld sötét zugaiból és azon túlról – mindegyik más taktikát igényel.
  • Teljes irányítás a harcban – célozd a lábat a lassításért, használd a sokkolót az ellenfél idegközpontjára, és kábítsd el őket.
  • Nincs utánpótlás – minden lőszer számít, takarékoskodj!
  • Rejtvények több megoldással – ne feledd, egy SWAT-csapatot irányítasz, a nyers erő mindig opció.
  • A döntéseid alakítják a történetet – változtasd meg a sztorit vagy a hozzáállásodat az Anomáliához.
  • Reagáló világ – az Anomália figyeli a tetteidet. Ha pusztítasz és mészárolsz, az ellenség agresszívebb lesz, de ha szabadon hagyod garázdálkodni a lényeket, annak is súlyos következményei lesznek.
  • Titkos főellenfelek, rejtett kihívások.
  • Többféle befejezés, a döntéseidtől függően.

A részletekről majd nyilván itt is beszámolunk. A készülő játék Steam oldala itt. A fiúknak sok sikert, Isten áldja a magyar játékfejlesztést! Ha tehetitek segítsétek ti is.